Klantenservice
1 Levertijd en pre-order
1.1 Wat is de standaard levertijd op jullie producten?

Indien je het product op een werkdag voor 20:00 bestelt, heb je het product de volgende werkdag in huis. Let hierbij wel op dat wij het product op voorraad moeten hebben en dat het niet in de pre-order staat. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, verzenden wij op maandag.

1.2 Wat houdt pre-order in op jullie website?

Wanneer een product als pre-order op onze website staat, houdt dat in dat wij hem op dat moment niet op voorraad hebben. Vaak staat hier wel een datum benoemd wanneer wij verwachten het product alsnog te kunnen leveren. Bij het plaatsen van een bestelling ben je dan verzekerd van een exemplaar op de verwachte aankomstdatum. Mocht die datum er niet staan, dan duurt het waarschijnlijk minimaal vier weken. Uiteraard kun je het product wel gewoon bestellen en krijg je het geleverd zodra het bij ons binnen is!

1.3 Is de pre-order datum altijd de datum waarop ik mijn product alsnog geleverd krijg?

Helaas kunnen wij jouw bestelling niet altijd op de genoemde datum leveren, aangezien het een schatting betreft en wij afhankelijk zijn van onze leveranciers. In sommige gevallen kan het daarom zijn dat je het product iets eerder of iets later ontvangt.

1.4 Ik heb een product voor 20:00 besteld, het is geen pre-order en ik heb hem nog steeds niet binnen, hoe kan dit?

In sommige gevallen duurt een levering iets langer als het een groter pakket is, aangezien PostNL er iets langer over kan doen om dit te verwerken. Het kan ook zijn dat de betaling nog niet is afgerond. Log in op jouw TechPunt account om te kijken wat de status van de betaling is. Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat het pakketje bij de buren of bij een PostNL servicepunt is geleverd. Bekijk hiervoor de gemailde Track & Trace code.

1.5 Ik heb een bestelling geplaatst met meerdere producten, maar er zit ook een pre-order bij. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Om dubbele verzendkosten te voorkomen, versturen wij alles in één keer. Mocht je jouw bestelling toch in twee keer willen ontvangen, dan kun je de verzendkosten (NL= €4,95 - BE= € 5,95) overmaken o.v.v. jouw ordernummer. Stuur ons hierover altijd een bericht!

2 Retourneren
2.1 Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar wil hem toch graag retourneren, hoe kan ik dit het beste doen?

Een bestelling kun je altijd binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het is dan wel belangrijk dat het product nog in nieuwstaat is en teruggestuurd wordt in de originele onbeschadigde verpakking. Vanwege hygiënische redenen geldt hiervoor een uitzondering voor onze oortjes.

2.2 Hoe zit het met de retourkosten?

Als je een product binnen 14 dagen retourneert, dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Dit is anders wanneer een product defect is of er sprake is van een fout vanuit onze kant. Zie hieronder voor meer informatie.

2.3 Ik heb een ander product ontvangen dan ik heb besteld, hoe kunnen we dit rechtzetten?

Als het een foutieve levering vanuit ons betreft, dan kunnen wij je van een retourlabel voorzien. Zodra wij het product ontvangen hebben, dan kunnen wij het juiste product naleveren. Gelieve ons hierover wel per mail in te lichten.

Je kunt uiteraard ook opnieuw bestellen, dan heb je het juiste product de volgende dag al binnen. Wij storten het geld van de eerste bestelling terug na ontvangst van het verkeerd geleverde artikel.

2.4 Ik heb mijn product geretourneerd naar jullie, op welke termijn kan ik hierover reactie verwachten?

Wij werken er elke dag hard aan om de retournering te behandelen. Het kan bij ons af en toe zo druk zijn waardoor de retourprocedure wat meer tijd in beslag neemt. Hierdoor varieert de responstijd vanuit ons. Het kan tussen 2-7 dagen duren voordat je reactie hebt omtrent jouw retourzending.

3 Productinformatie
3.1 Bij sommige producten op jullie website heb ik de optie om hem “tweedekans” aan te schaffen, wat houdt dit in?

Tweedekans producten zijn altijd als nieuw en hebben net als nieuwe producten twee jaar garantie. Er kan een klein krasje op het product zitten, de verpakking kan zijn beschadigd, maar een klant kan ook niet tevreden zijn geweest met het product. De voorraad van deze tweedekans producten is wisselend en vaak minimaal. Wees er dus snel bij!

3.2 Waar kan ik de productinformatie vinden per product?

In principe staan de meeste specificaties en de meeste informatie op de productpagina zelf; in de tekst, de specificaties of de foto's. Mocht de gewenste informatie er niet op staan, dan kan je dat zeer waarschijnlijk op internet terugvinden. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je natuurlijk altijd rechtstreeks contact met ons opnemen.

3.3 Ik kan mijn product niet verbinden met mijn telefoon of met de app, wat kan ik het beste doen?

De meeste producten kun je een factory reset of een hard-reset geven. Het is belangrijk dat je hem daarna uit de bluetooth cache gegevens verwijderd door op het (i) icoontje te klikken en “vergeet apparaat” aan te klikken. Vervolgens zou het mogelijk moeten zijn om het apparaat via de juiste app opnieuw te koppelen!

4 Bestellen en betalen
4.1 Kan ik een product ook bij jullie afhalen in Barneveld?

Dat is bij onze nieuwe locatie helaas niet meer toegestaan. Gelukkig sturen wij orders van meer dan 75 euro gratis naar u op. Bij orders onder de 75 euro bedragen de verzendkosten slechts 4,95 euro.

4.2 Welke betaalmethoden bieden jullie aan op de website?

Via onze website kun je afrekenen met de volgende betaalmogelijkheden:

    • IDEAL
    • PayPal
    • Visa
    • MasterCard
    • Bancontact
    • KBCSOFORT Banking
    • Belfius
    • ING HomePay
    • American Express
    • Giropay
    • Maestro
    • Bankoverschrijving
    • Pinnen bij afhalen
4.3 Hebben jullie op dit moment een geldige kortingscode?

Wij hebben af en toe een leuke actie of kortingscode lopen, die wij vrijwel altijd communiceren in onze nieuwsbrief of op onze socials. Volg TechPunt daarom op Facebook, Instagram en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

4.4 Ik heb bij het afrekenen (per ongeluk) gekozen voor afhalen bij magazijn, hoe kan ik het nu alsnog thuis geleverd krijgen?

Dat kan natuurlijk altijd en daar zijn twee mogelijkheden voor. Wij kunnen de bestelling annuleren zodat die opnieuw geplaatst kan worden, waarbij je kunt kiezen voor levering aan huis. Je kunt ook de verzendkosten horend bij het land waar je bestelt overmaken naar NL11INGB0007367166 o.v.v. het ordernummer.

5 Garantie
5.1 Mijn product werkt niet meer naar behoren, kan ik aanspraak maken op garantie?

Je hebt bij ons standaard twee jaar garantie op technische defecten. Gebruikersschade of oneigenlijk gebruik valt niet onder garantie. Bij veel van onze slimme producten zijn de problemen snel te verhelpen door een reset uit te voeren. Wij raden dan ook altijd aan dit eerst te doen en daarna het product opnieuw in te stellen of te koppelen. Ook is het handig om te controleren of het apparaat beschikt over de nieuwste firmware.

5.2 Hoe zit het met garantie op grotere en duurdere producten?

Uiteraard heb je ook hierop twee jaar garantie, echter loopt een garantieafhandeling hiervan vaak iets anders.

Wij zullen in eerste instantie contact op moeten nemen met de leverancier omtrent de afhandeling van het product. Op basis daarvan kunnen wij een termijn geven voor de reparatie/vervanging van het product. De meeste reparaties kunnen wij hier ter plekke verrichten, maar in sommige gevallen moeten wij het product nog opsturen voor reparatie. Hierdoor kan het garantieproces bij een groot/duur product iets langer duren dan bij andere producten.

6 Overig
6.1 Jullie hebben de laagste prijsgarantie. Ik zie het product elders goedkoper, wat kan ik doen?

Het is in dit geval belangrijk dat beide webshops dezelfde voorwaarden hanteren. Het gaat hier bijvoorbeeld om dezelfde levertijd, garantietermijn en dat de andere webshop ook in Nederland of België gevestigd moet zijn. Mocht dit het geval zijn, dan kun je ons hierover mailen en zullen wij de laagste prijsgarantie toepassen!